Melina van der Keemel is naast handtherapeut ook vestigingsmanager bij het Hand & Pols Centrum. Ze werkt de helft van haar tijd op onze locatie in Dordrecht en de andere helft van haar tijd op onze locatie in Rotterdam. Onlangs is de vestiging aan de Amnesty Internationalweg in Dordrecht na tien jaar verhuisd naar de Laan der Verenigde Naties. In een openhartig interview deelt Melina al haar ervaringen als vestigingsmanager bij het Hand & Pols Centrum met ons.
Melina: “Ik ben iemand die meerdere hoedjes op kan zetten. Als behandelaar ben ik directief waar nodig en lief waar het kan. Als vestigingsmanager regel je van alles en heb je contact met diverse mensen. Het is soms wel lastig om de twee banen te combineren, zeker met een verhuizing én een drukke behandelagenda. Maar dat maakt het tegelijkertijd juist ook heel leuk en veelzijdig.”
Wat doet een vestigingsmanager bij het Hand & Pols Centrum?
“Als vestigingsmanager ben ik vooral het aanspreekpunt voor iedereen. Ik ben ook één van de ervaren handtherapeuten. Dus alle collega’s kunnen met allerlei vragen bij mij terecht. Dat kunnen patiëntvragen zijn, maar ook vragen van het secretariaat over bijvoorbeeld de wachtlijst die is ontstaan en hoe we dat gaan oplossen. Daar moet ik dan ook bepaalde beslissingen in nemen. Verder zorg ik voor goede opvang en follow-up bij ziekte van collega’s. Rond de verhuizing van onze locatie in Dordrecht, heb ik ook van alles geregeld. Ik onderhield de contacten met de klussers, de verhuizers en natuurlijk de medewerkers en verzorgde de logistieke kant. We zijn trouwens heel blij met onze nieuwe frisse locatie. Het heeft veel betere faciliteiten en we zitten nog steeds lekker dichtbij het ziekenhuis.”
“Het feit dat ik mijn werk in drie dagen kan doen, ligt ook echt aan het team waar ik onderdeel van uitmaak.”
Wat maakt het werk als vestigingsmanager zo leuk bij het Hand & Pols Centrum?
“Het zijn van vestigingsmanager is leuk omdat je dan meer een helicopterview krijgt over het reilen en zeilen van het Hand en Pols Centrum in zijn geheel. Dat je inzage krijgt in hoe de afzonderlijke locaties het doen. Naast het patiëntencontact heb ik ook veel contact met de vestigingsmanagers van de andere locaties. We hebben sowieso één keer in de maand overleg met elkaar. Wat ik tevens leuk vind is om te kijken hoe je op de beste manier je team in kunt zetten om de boel draaiende te houden. Dat is vaak puzzelen. Maar bij alle Hand & Pols Centra is iedereen wel bereid om in te springen waar dat nodig is. Zo ook in Dordrecht en Rotterdam. We hebben een super fijn team. Alle collega’s helpen elkaar. Klinkt misschien flauw, maar we bieden niet alleen onze patiënten, maar ook elkaar de helpende hand.”
“Ik werk drie dagen in de week. Daarnaast sport ik graag. Maar het liefst steek ik mijn vrije tijd in mijn dochter van acht. Het feit dat ik dit in drie dagen kan doen, ligt ook echt aan het team waar ik onderdeel van uitmaak. We hebben drie fysiotherapeuten en twee ergotherapeuten. Vanuit de locatie Dordrecht is de locatie in Rotterdam opgezet met behulp van Dr. Schreuders, mede-oprichter van het Hand & Pols Centrum. Dr. Schreuders werkt zelf nog zo’n anderhalve dag in de week in Rotterdam.”