Het Zeeuws Hand & Pols Centrum in Goes is al ruim 12 jaar het gespecialiseerde revalidatiecentrum in Zeeland, dat zich volledig wijdt aan de diagnostiek en behandeling van hand- en polsproblematiek. Heeft u een probleem aan uw hand en belt u naar het Hand & Pols Centrum dan is de kans groot dat u eerst één van onze secretaresses aan de lijn krijgt. Zij zijn de allereerste schakel in uw revalidatietraject en zorgen ervoor dat uw afspraken in goede banen worden geleid. Secretaresse Thera Matthijsse (21) vertelt wat meer over haar werk bij het Zeeuws Hand & Pols Centrum.
Eerste aanspreekpunt
“Tijdens mijn opleiding tot Management Assistent heb ik stage gelopen bij het Zeeuws Hand & Pols Centrum. In mijn opleiding stond ik voor de keuze de juridische of de medische kant op te gaan. Het is het laatste geworden, omdat ik graag met mensen in contact ben. De stage bij het Zeeuws Hand & Pols Centrum beviel zo goed, van beide kanten, dat ik hier ben blijven werken. Ik vind het fijn om, weliswaar geen medische, maar toch wel een bepaalde zorgverlening te kunnen bieden aan patiënten en aan collega’s.”
“Het is veel regelen en zorgen dat alles vlekkeloos verloopt. Waarbij ik ook altijd meedenk met de patiënt.”
Veelzijdig takenpakket
“Mijn taken variëren van de telefoon en mail beantwoorden, afspraken inplannen, informatieverstrekking, recepten versturen, spreekuren voorbereiden tot aan bestellingen plaatsen voor kantoorartikelen of bepaalde hulpmiddelen. Zodra ik een verwijzing binnen krijg, wat meestal via de mail gaat, maak ik een patiëntendossier aan, leg ik deze voor aan de therapeut en vervolgens plan ik de afspraak in. Het kan zijn dat er spoed geboden is en dan moet ik direct de patiënt oproepen. Het is veel regelen en zorgen dat alles vlekkeloos verloopt. Waarbij ik ook altijd meedenk met de patiënt. Bijvoorbeeld als er een taxi nodig is voor iemand die geen vervoer heeft, of als iemand ver weg woont, dat de afspraken zo efficiënt mogelijk worden ingepland. We denken graag met onze patiënten mee.”
Iedereen is gelijkwaardig
“Binnen het Zeeuws Hand & Pols Centrum heerst een gemoedelijke sfeer. We zijn hier allemaal gelijkwaardig aan elkaar en daardoor is het makkelijk om bij elkaar binnen te lopen als je een vraag hebt. Het onderlinge contact met mijn directe collega’s, de therapeuten en artsen, maar ook het contact met de patiënten en andere zorgverleners ervaar ik als prettig. Het geeft veel voldoening als ik iets heb geregeld of georganiseerd en het verloopt volgens plan. Dat ik het begin van de zorgschakel ben, vind ik best bijzonder. Ik vind het fijn om deze verantwoordelijkheid te hebben.”
“Een optimale bereikbaarheid van al onze locaties wordt door onze backoffice gewaarborgd.”
Onderling afstemmen
“Onderling stemmen we onze werkzaamheden goed af. We maken afspraken over wie het eerst de telefoon oppakt en wie daarna en wie andere taken heeft. Het Hand & Pols Centrum heeft niet alleen een locatie in Goes, maar nog zes andere locaties in Nederland. De locatie in Goes telt alleen al zes secretaresses, maar in Amsterdam zit bijvoorbeeld maar één secretaresse omdat dit een kleiner centrum is. Als zij afwezig is, wordt de telefoon opgevangen door onze backoffice. Veel van onze secretaresses werken zowel op de frontoffice als de backoffice en kunnen andere collega secretaresses opvangen. Zo wordt er een optimale bereikbaarheid van alle locaties gewaarborgd. Zelf werk ik ongeveer twee dagen in de week op de backoffice en daardoor heb ik best wel veel contact met andere secretaresses, dat maakt mijn werk leuk.
“Het is leuk dat patiënten regelmatig ook de secretaresses bedanken voor de goede zorg en bereikbaarheid!”
Persoonlijk contact met patiënten
Na afloop van een behandeltraject krijgen we regelmatig een bedankje van patiënten in de vorm van een kaartje of traktatie. Dan is het heel leuk dat patiënten ook expliciet de secretaresses bedanken voor de goede zorg en bereikbaarheid.”